Reklamationer
Naturligvis har du garanti på alle de produkter, du køber hos os. GetCamping.dk yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb. Reklamation over fejl og mangler, som bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen, skal meddeles GetCamping inden for rimelig tid, og gerne så snart det opdages. Varen kan efterfølgende sendes retur til os eller direkte til leverandøren for at blive byttet eller repareret.
I praksis fungerer det sådan her, hvis du får problemer i garantiperioden:
1. Du kontakter os via e-mail eller telefon: +46 90-349 33 50. Vedlæg venligst et billede af fejlen.
2. Vi sender reklamation til leverandøren, og hvis leverandøren vil have varen retur, tilsendes du en forudbetalt pakkeadvisering, så du uden omkostninger kan sende varen direkte tilbage til os eller til vores leverandør. Gælder kun efter besked fra os.
3. Efter gennemgang, hvor service er mulig, sendes varen uden omkostninger tilbage til dig. Hvis varen ikke kan repareres, får du en ny vare.
Et tip er at tage er foto af fejlen, det plejer at fremskynde proceduren, da vi kan kontakte leverandøren direkte.
Når varen er modtaget retur hos, og såfremt reklamationen godkendes, byttes den til en anden vare, varen repareres eller købesummen refunderes til din konto. Vi forbeholder os altid retten til at reparere varen. Returfragten er altid gratis ved reklamationer.
Som forbruger i EU har du altid mulighed for at klage via Forbruger Europa ODR Portalen: her
Emballage ved returnering
Som kunde er du ansvarlig for, at varen pakkes, så den kan modstå normal pakkehåndtering. Telte, soveposer og andre varer, der er fugtfølsomme, skal være ordentligt tørre, inden de sendes. Hvis det skulle vise sig, at du som kunde er omfattet af garanti, og leverandøren konstaterer, at fejlen skyldes ydre skader og ikke dækkes af garantien, så skal du som kunde dække omkostningerne til reparation. Efter godkendelse af omkostningsforslag og reparation sendes varen hjem til dig, og omkostningen faktureres via Klarna.