Handelsbetingelser

1. KØB
Ved bestilling via internettet indgås aftale om køb, når du trykker på "Bestil” ved kassen. Derefter sendes en foreløbig ordrebekræftelse til dig via e-mail (forudsat at du har angivet den rigtige e-mail adresse). Du kan da kontrollere, hvad du har bestilt fra os. Hvis noget er gået galt, eller hvis du vil ændre noget, bedes du kontakte os via hjemmesiden eller via telefon. Vi besvarer spørgsmål vedrørende køb/bestilling/produkter inden for 48 timer (på hverdage).

GetCamping.dk (GetCamping Sverige AB) indgår ikke aftaler med mindreårige (under 18 år) uden godkendelse fra forældre/værge.

2. PRISER
Priserne vises i vores webshop og er altid opdaterede. GetCamping forbeholder sig ret til at justere priserne til enhver tid. I tilfælde af en grov fejl (over 30%) hævder vi retten til at justere prisen, efter ordren er blevet placeret, i så fald vil vi kontakte dig inden levering. Du har da ret til at annullere købet. Hverken prisreduktioner eller prisforhøjelser, der præsenteres i vores webshop, påvirker afgivne ordrer.

Forsendelesomkostninger
Du kan altid se den samlede fragtpris i indkøbskurven.


3. PRISGARANTI
Hvis du køber eller har købt et produkt hos GetCamping, som du finder billigere andetsteds, tilbyder vi dig prisforskellen på produktet. Det eneste du skal gøre for at benytte prisgarantien, er at kontakte os og opgive dit bestillingsnummer og et link til den anden butik, hvor man kan se, at det er samme vare samt se prisen på produktet. Hvis det er en fysisk butik, send da butikkens navn og telefonnummer. Når vi har kontrolleret prisen, så erstatter vi prisforskellen eller sænker prisen på din bestilling.

Betingelser for prisgarantien:

Garantien gælder i 10 dage efter dit køb hos GetCamping.dk
Prisen gælder kun for faste priser, ikke tilfældige kampagner eller udsalgspriser.
Garantien gælder kun, hvis varen er på lager i butikken, det vil sige, den må ikke være udsolgt i butikken.
Garantien gælder kun for handlende i Danmark og Sverige.
Garantien gælder ikke for auktioner.
Prisen skal inkludere fragt og andre gebyrer.
Det skal være nøjagtig den samme vare, dvs. samme farve, størrelse, design, årsmodel og antal i pakken.
Kunden skal sende et link til butikken, hvoraf det er klart, at det er samme mærke, model og størrelse.
Skærmbillede er ikke tilladt. Hvis det er en fysisk butik, skal butiksnavn, telefonnummer og pris være med.

LEVERINGSINFORMATION
Når vi har afsendt varen, modtager du automatisk en leveringsbekræftelse med et sporingslink (forudsat at du har angivet korrekt e-mail adresse). Du kan derefter følge din pakke på transportørens hjemmeside.

Pakker under 20 kg sendes med Postnord og kan derefter afhentes ved nærmeste repræsentant. Tungere varer sendes via hjemkørsel. Postnord vil så kontakte dig for at aftale leveringstid. Leveringen finder normalt sted på hverdage mellem 07.00 og 17.00, hvor tiden afhænger af Postnords køreplan. Små varer og reservedele kan sendes som brev. På nogle steder bruger vi andre transportører som DHL, TNT eller UPS.

Leveringstider fra bestillingsdag (for varer med saldo):
Ordrer inden 14:00 på hverdage sende samme dag. Du har som kunde ret til at annullere købet i tilfælde af forsinkelser, uden ekstra omkostninger. Vi informerer også jævnligt om eventuelle forsinkelser.


Leveringstider
Brev: 4-8 hverdage
Pakke: 3-5 hverdage (Afvigelser kan forekomme. Kontakt os for mere mere information).

Hvis vi skal bestille en vare, kan leveringstiden være længere. Normalt 7-14 dage. Kontakt os venligst, hvis du har spørgsmål om leveringstid for varer, der ikke er på lager.

Udleveringssted: Giv os besked, hvis du har særlige ønsker til udlevering, ellers vælger vi den nærmeste Postnord-repræsentant.

Id-procedure ved udlevering af pakke:
Ved udlevering af pakke fra et servicested skal ID altid fremvises.

Leveringstider fra bestillinsdag (for varer uden saldo):
Leveringstiden fra leverandøren angives nederst på produktinformationen. Kunden har ret til uden beregning at annullere købet, indtil varen er afsendt fra os.

BESTILLINGER UDEN FOR DANMARK / EXPORT ORDERS
Leveringstiden afhænger af destinationen, så kontakt os for mere præcis leveringsinformation.

Normale leveringstider
Sverige: 1-3 hverdage
Finland: 3-5 hverdage
Orders outside the Nordics: Please contact us for a delivery time

Forsendelsesomkostninger eksport/Freight costs:
Kontakt os om forsendelsesomkostninger uden for Danmark


5. BETALING
Faktura - Privatperson/Virksomhed: Betal inden for 14 dage. Der er ingen ekstra omkostninger.

Delbetaling - Privatperson: Ifølge vilkår fra Klarna - Læs mere

Betalingskort: En bestilling med betalingskort udføres via hjemmesiden, ikke i e-mail. Din bestilling debiteres på det kortnummer, du angiver. Vi bruger Klarna til kortbetalinger, hvilket opfylder kravene til PCI DSS. Ingen kortoplysninger gemmes af os.

Ved mistanke om ukorrekt kortkøb forbeholder vi os ret til at anmode om personnummer til bekræftelse af adresse. I disse tilfælde leveres varer kun til en folkeregister-adresse.Ved afhentning af forudbestilt ordre i vores lagerudlevering skal ID-kort fremvises på stedet.

6. GARANTI / REKLAMATION
Reklamationer
Naturligvis har du garanti på alle de produkter, du køber hos os. GetCamping.dk yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb. Reklamation over fejl og mangler, som bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen, skal meddeles GetCamping inden for rimelig tid, og gerne så snart det opdages. Varen kan efterfølgende sendes retur til os eller direkte til leverandøren for at blive byttet eller repareret.

I praksis fungerer det sådan her, hvis du får problemer i garantiperioden:

1. Du kontakter os via e-mail eller telefon: +46 90-349 33 50. Vedlæg venligst et billede af fejlen.

2. Vi sender reklamation til leverandøren, og hvis leverandøren vil have varen retur, tilsendes du en forudbetalt pakkeadvisering, så du uden omkostninger kan sende varen direkte tilbage til os eller til vores leverandør. Gælder kun efter besked fra os.

3. Efter gennemgang, hvor service er mulig, sendes varen uden omkostninger tilbage til dig. Hvis varen ikke kan repareres, får du en ny vare.

Et tip er at tage et foto af fejlen, det plejer at fremskynde proceduren, da vi kan kontakte leverandøren direkte.

Når varen er modtaget retur hos, og såfremt reklamationen godkendes, byttes den til en anden vare, varen repareres eller købesummen refunderes til din konto. Vi forbeholder os altid retten til at reparere varen. Returfragten er altid gratis ved reklamationer.

Som forbruger i EU har du altid mulighed for at klage via Forbruger Europa ODR Portalen her.


Emballage ved returnering
Som kunde er du ansvarlig for, at varen pakkes, så den kan modstå normal pakkehåndtering. Telte, soveposer og andre varer, der er fugtfølsomme, skal være ordentligt tørre, inden de sendes. Hvis det skulle vise sig, at du som kunde er omfattet af garanti, og leverandøren konstaterer, at fejlen skyldes ydre skader og ikke dækkes af garantien, så skal du som kunde dække omkostningerne til reparation. Efter godkendelse af omkostningsforslag og reparation sendes varen hjem til dig, og omkostningen faktureres via Klarna.

Hvis vi ikke kan blive enige
I tilfælde af uoverensstemmelser er det altid vores målsætning at nå frem til en bedst mulige løsning på hændelsen. I tilfælde af tvist hos ODR følger vi altid anbefalingen fra ODR. Eventuelle juridiske tvister behandles ved svenske domstole.

Du finder Forbruger Europa ODR Portalen her.


7. FORTRYDELSESRET
Som privatperson har du 60 dage fra levering til at fortryde dit køb, enten for at bytte eller returnere mod betaling. Du kan enten få hjælp af os til at klare returneringen, eller du kan selv sende varen retur.

Vores priser for returnering er:
1-10 kg = 89 kr.
10-15 kg = 149 kr.
15-25 kg = 199 kr.
>25 kg = 349 kr. (hentes i hjemmet)

Det er vigtigt, at du mærker forsendelsen med navn og ordre nr. Du er velkommen til at kontakte os, hvis du er usikker i forhold til, hvordan du skal gøre. Så hjælper vi.

Når du returnerer en vare, er det vigtigt, at varen returneres i uforandret stand, og at alle eventuelle papirer, manualer og tilbehør også sendes med. Det er ikke tilladt at anvende den originale emballage som ydre emballage, fordi den originale emballage derved beskadiges (med undtagelse af tilfælde hvor den originale emballage er transportemballagen). Pak din returnering godt. Hvis varen har været brugt i større omfang end det, der har været nødvendigt for at prøve produktet, forbeholder vi os ret til at indføre et afskrivningsfradrag på tilbagebetalingen.

Hvis varen leveres i emballage, der ikke kan åbnes uden at beskadige emballagen (for eksempel en blister emballage) så har du som kunde ret til at åbne emballagen for at undersøge din vare, uden at du mister returretten. Du kan også montere og undersøge vores telte. Det skal dog foregå på et tørt og rent underlag og ikke efterlade synlige spor på teltgulv eller teltdug.

Efter at vi har modtaget og godkendt en returnering med ønske om tilbagebetaling, påbegynder vi inden for fem arbejdsdage en tilbagebetaling af beløbet, du har betalt til os for dit køb, fratrukket eventuelle fragtomkostninger. Tilbagebetalingen sker via samme metode, som du har betalt ordren med. Hos Klarna betyder det, at pengene refunderes til den konto, du har betalt fakturaen fra, kontoen du koblede kortbetalingen til, eller så din gæld afregnes hos Klarna. For DIBS kortbetalinger eller paypal betalinger sker tilbagebetaling i den valuta, der blev anvendt ved købet.

Returneringer sendes til

GetCamping Sverige AB
Förådsvägen 27
90132 Umeå
Sverige

OBS: Fortrydelsesretten gælder ikke for specialbestilte varer, der er fremstillet efter kundens ønsker eller reservedele, der ikke indgår i vores almindelige sortiment.


8. LEVERINGSFEJL
Eventuelle fejl i din levering skal rapporteres til os på GetCamping. Vi anbefaler, at du kontakter os via e-mail til info@getcamping.se eller via vores kontaktformular.

9. TRANSPORTSKADER
Skader rapporteres til os på GetCamping. Vi anbefaler, at du kontakter os via e-mail til info@getcamping.se. Det er vigtigt at gemme al emballage. Du bør ikke afhente en pakke, som du kan se, er beskadiget, heller ikke selvom du tror, at indholdet er i orden. Tag gerne et foto straks når du opdager skaden.

10. IKKE AFHENTET PAKKE
For ikke afhentet pakke opkræver vi dig 295 kr. for afholdte omkostninger. Husk derfor altid at afhente dine ordrer inden for 14 dage fra det tidspunkt, hvor pakken ankommer til repræsentanten. For ordrer uden for Sverige opkræves vores omkostninger til fragt og returforsendelse. For specielt bestilte varer opkræves den fulde værdi samt fragt og returforsendelse.

11. PRODUKTINFORMATION
GetCamping (GetCamping Sverige AB) tager forbehold for eventuelle fejl i den produktinformation, der findes i Internetbutikken, og vi kan heller ikke garantere, at billederne nøjagtigt gengiver produkternes virkelige udseende.

12. BRUGSANVISNINGER
Vores telte leveres med monteringsvejledninger på engelsk. Men da det stort set kun er billeder, er det i de fleste tilfælde ikke noget problem. Vi anbefaler dog at prøve at slå teltet op derhjemme i fred og ro. I tvivlstilfælde er det naturligvis fint at kontakte os.

13. FORCE MAJEURE
Hændelser såsom krig, naturkatastrofer, stridigheder på arbejdsmarkedet, myndigheders beslutninger, udeblevne leverancer fra underleverandører, fordyrende omstændigheder samt lignende hændelser uden for vores kontrol, der ikke med rimelighed kan forudses, betragtes som force majeure, hvilket betyder, at GetCamping Sverige AB frigøres fra sine forpligtelser til at opfylde de indgåede aftaler.

14. PERSONLIGE OPLYSNINGER
Vi på GetCamping beskytter vores besøgende og kunders integritet. De oplysninger, du giver os, vil ikke blive videresolgt på nogen måde eler i nogen form, og de vil kun blive brugt af os og for at gennemføre leverance og betaling for din bestilling. Vores håndtering af personlige oplysninger er tilpasset databeskyttelsesforordningen GDPR. Du kan læse hele vores privatlivs- og databeskyttelsespolitik her.

15. COOKIES
Vi bruger cookies for at forbedre kundeoplevelsen, gennemføre køb og for at indsamle statistikker. Du kan finde en komplet liste over de cookies, vi indsamler, her.

GetCamping
GetCamping.se ejes og drives af GetCamping Sverige AB. Virksomheden er beliggende i Umeå og blev grundlagt i 2010. Kontakt os venligst hvis du har forslag til forbedringer eller andre kommentarer.

GetCamping Sverige AB
Förrådsvägen 27
90132 Umeå

090-349 33 50
info@getcamping.se